۴٫۸
(۴)

چطور با معرفی گیفت کارت به دوستانمان هدیه کاربردی دهیم؟ به شما خرید Gift Card را پیشنهاد میکنیم. در دنیایی که تکنولوژی سهم بزرگی در زندگی بشر دارد، در انجام بسیاری از امورات روزمره دیگر خبری از مشکلات و سختی‌هایی که در گذشته وجود داشت، نیست.

حتماً برای شما هم پیش آمده است که قصد نصب نرم افزاری را داشته باشید اما برای دانلود آن مبلغی از شما درخواست کند یا بخواهید از خدمات یک سایت خارجی استفاده کنید، اما برای ثبت نام در آن مجبور به وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری باشید.

کارت اعتباری دو نوع است، کارت فیزیکی و کارت مجازی. در این مقاله میخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

معرفی گیفت کارت

به طور کلی کارت‌ بانکی، کارت‌ اعتباری و …. تقریبا از یک جنس  وبه یک شکل هستند اما نحوه ‌ی استفاده از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در واقع قوانین و هزینه‌ هایی که برای آن‌ها مشخص شده است نیز قدری متفاوت است.

کارت فیزیکی

کارت فیزیکی پس از صدور در اختیار کاربر قرار میگیرد و دارنده کارت به واسطه آن می تواند از پایانه های فروشگاهی خرید و از دستگاه های عابر بانک پول دریافت نماید و یا برای پرداخت های اینترنتی استفاده نماید.

کارت مجازی

کارت مجازی، در واقع کارتی وجود ندارد و تنها اطلاعات روی کارت شامل شماره کارت و رمز ccv و رمز دوم در اختیار کاربر قرار می گیرد که در خرید های اینترنتی می تواند از آن استفاده کند.

انواع کارت های اعتباری فیزیکی و مجازی

  • گیفت کارت Gift Card
  • کارت اعتباری Credit Card
  • کارت بدهکار Debit Card
  • کارت پیش پرداخت Prepaid Cards
  • کارت قابل شارژ Re-loadable

گیفت کارت

این کارت ها که با عنوان گیفت کارت یا کارت هدیه شناخته می شوند پس از اینکه موجودی کارت تمام می شود عملا بلا استفاده است.

همزمان میتونید برای خرید گیفت کارت به فروشگاه گیفت کارت مراجعه کنید .

گیفت کارت 6 - معرفی گیفت کارت و انواع کارت اعتباری

گیفت کارت یکی از انواع دبیت کارت است که مبلغی پول روی آن لود می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد، اما این مبلغ تنها یک مبلغ مشخصی است.

برای مثال با خرید گیفت کارت آمازون میتوانید در سایت معتبر آمازون سفارشات خود را ثبت کنید. شما میتوانید به عنوان کادو یا هدیه تولد با خرید گیفت کارت آمازون دوستانتان را خوشحال کنید و از دردسر جستجو برای خرید کالا بکاهید.

کریدیت کارت

کارت های اعتباری  Credit card به صورت فیزیکی می باشند که مشخصات دارنده حساب بر روی آن درج شده است. این نوع کارت ها در ایران وجود ندارد.

نوعی کارت پرداخت است که برای اشخاص حقیقی یا حقوقی صادر می‌شود. بانک یک ضمانت نامه معتبر دریافت میکند مانند طلا، وثیقه ملک ، یا ضامن معتبر ضمانت میدهد.

دارنده کارت با توجه به میزان اعتباری که بانک و شرکت مورد نظر برای آن در نظر میگیرد میتواند خریدهای اعتباری انجام دهد.

گیفت کارت 2 1 - معرفی گیفت کارت و انواع کارت اعتباری

 این کارت ها عموما برای بازرگانان و اشخاص حقیقی و حقوقی با گردش مالی بالا در مقابل تعهدات اخذ شده صادر می شود و شخص میبایست بعد از زمان مشخصی بدون کارمزد اقدام به پرداخت بدهی خود به بانک نمایید.

کارت نقدی

معرفی گیفت کارت دبیت کارت ، نوعی کارت فیزیکی ماننده ویزا کارت یا مستر کارت است که نام و اطلاعات کاربر روی آن درج شده است. این نوع کارت مشابه کریدیت می باشد با این تفاوت که تنها معادل دلاری که در داخل آن دارید شما میتوانید از کارت استفاده نمایید.

پس به خاطر داشته باشید Debit Card به شما اجازه استفاده و خرید کردن به صورت اعتباری نمیدهد.

کارت پیش پرداخت

این نوع کارت به هیچ حساب بانکی متصل نبوده و در دو نوع قابل شارژ و غیر قابل شارژ صادر می شوند. در واقع همان دبیت کارت می باشد با این تفاوت که به صورت مجازی می باشد و کاربر فقط اطلاعات حساب را دارد و فقط برای خریدهای اینترنتی قابل استفاده می باشد.

کارت قابل شارژ

کارت Re-loadable همانطور که از اسم این کارت پیداست ، پس از اتمام موجودی مجددا قابل شارژ و استفاده می باشد.

برای امتیاز دادن روی ستاره کلیک کنید

۴٫۸ / ۵٫ مقدار امتیاز: ۴